Saturday 15 March 2014

APA ERTINYA SAYA MENGANUT AGAMA ISLAM








ASSALAMUALAIKUM...

Salam satu Alexndria dan selamat petang kpd warga I-MEC..
Entri yang ingin disampaikan oleh admin kali ni lebih kepada aktiviti yg telah dijalankan oleh akhawat2 imec yg comel2 n cantik2 belaka di luar tu...

Okay..kiranya mcm ni..pada 31 Disember 2013 "throwbacklah kiranya ni"..akhawat2 imec telah mengikuti program yang telah dianjurkan oleh senior2 akhawat di gelanggang Kuliah Tijarah(fakulti perniagaan). 
Penerangan tentang "Apa Ertinya Saya Menganut Islam" telah disampaikan oleh Kak Amirah bt Nasir yang merupakan pelajar perubatan Universiti Iskandariah Tahun 6.

Selapas 2 jam mendengar "talk" oleh kak Mira,kami akhawat2 imec  telah diberi peluang oleh akak2 senior utk bersukan(bersukanlah sgt).Kami dibahagikan mengikut kumpulan SC(smart circle).Aktiviti yang dijalankan sgt2 memberi manfaat kpd kami dari segi rohani dan jasmani.Semoga aktiviti seperti ini dapat dianjurkan utk mengisi masa lapang disamping mengiratkan sillaturahim antara ahli batch.



Penerangan yang disampaikan oleh senior kpd peserta program


Pendaftaran peserta program.




Kesimpulan daripada aktiviti yang dijalankan,seorang muslim itu mestilah selesai pemahaman hatinya terhadap Allah dan Rasul serta islam.Akidah yang jelas dan mantap akan melahirkan perbuatan,pemikiran dan percakapan yang teratur bersesuaian dengan ciri2 yang diperlukan oleh bakal doktor seperti kita.


MOGA ALLAH REDHA...

Wassalam,Sekian



0 comments:

Post a Comment